Komentáře

1 Tevuori Tevuori | Web | 4. ledna 2015 v 14:25

Celý tenhle boj o popularitu je děsně těžká věc. Vždy mě zamrzí, když vidím, že kvalitní blogy s myšlenkou stojí hluboko ve stínu těch "atraktivních", "populárních" a zdaleka ne tak nápaditých.
Bohužel, mám pocit, že i sám blog.cz tento trend posiluje čím dál více, ať už vědomě, nebo ne. Nebudu uvádět konkrétní příklady, každý určitě nějaký takový "mozekvymývající" incident zažil.
Držím palce, ať se vám postupem času podaří bariéru prolomit. ;)

A jelikož jsem více než nadšeným potterhead a čtenářem rozličných fanfiction na toto téma, mrknu na něco z vaší tvorby a třeba k vám občas zavítám. ;)

2 Nebeská Nebeská | Web | 4. ledna 2015 v 18:09

My dvě jsme o tom vedly tolik rozhovorů dlouho do noci a zdá se, že jsme se k žádné pořádné odpovědi nedostali.
Velice se omlouvám, ale já prostě nechápu tuhle zvláštní situaci... když jsem ve 13 začínala psát, měla jsou desítky komentářů, nadšené fanoušky... a ty povídky byly tak příšerné, že se stydím to po sobě i číst ;) jen si říkám, jesti to bylo tím, jak často jsem přidávala kapitoly? O postavách?
Netuším...
Ale vím, že čím víc se snažím napsat povídku, která bude dobrá, tak o to míň to lidi zajímá. Vcelku to odrazuje.
Avšak, jak jsme se my dvě bavily... budeme přece psát to, co se nám líbí a co nás dělá šťastné a ne to, co potěší ostatní, aby nám zanechali komentáře :)

3 Faint Faint | Web | 4. ledna 2015 v 18:55

Súhlasím s týmto článkom.
Pokúšam sa o riginálnu tvorbu a občas snorím na wattpade. A zaráža ma, koľko komentárov ma príbeh o 1D, ktorý ma 90! 2 stranových kapitol.
Na tom sme sa s kamoškou minule tak smiali.
Niekedy nevypotím kapitolu aj za dva mesiace len aby bola kvalitná.
Tiež som si všimla, že mám takú komunitu. Hoci si nájdem iba dva či tri komentáre sú dlhšie ako 10 riadkov a to ma tak neskutočne vie nakopnúť :)
A...teraz by som to nevzdala ani keby som ten príbeh nečítala ani ja, čo by bolo fakt divné :D

4 Oriana Oriana | Web | 4. ledna 2015 v 19:19

Ahojte, veľmi sa mi páči ten článok, lebo to je naozaj pravda. Tiež píšem FF, začala som s tým síce len tento rok (ale iné veci píšem zhruba už asi 10 rokov), ale dávam si pozor na to, aby som nebola mimo a keď aj niečo vo svojej tvorbe mením, uvediem na záver komentár pre čitateľov, prečo som to tak urobila, aby mali o tom prehľad. Ale meniť niečo podstatné, to by som si ani nedovolila.

Osobne mňa už zaráža aj tá veľká popularita slash poviedok, kt. vážne nerozumiem. Nemám nič proti ľuďom, ktorí sú orientovaní na to isté pohlavie, ale HP sa mi do tohto sveta nehodí (alebo takýto svet do sveta HP). Naozaj tomu nerozumiem, nedokázala by som to ani čítať, nieto ešte písať.

Pliesť skutočných ľudí do FF je tiež troška crazy. Keď si človek vymyslí ako hl. postavu svoju hrdinku, kt. reálne zapadne do toho deju, tak áno to chápem, to robím aj ja, aj vaše poviedky sú niektoré také, to mi príde úplne v pohode. Ale dávať tam nejakú skupinu, no som rada, že som na to nenarazila.

Na blogu je podľa mňa dosť veľký problém aj to, že tie komentáre fungujú tak, že je kludne možné, aby si poviedku hodnotil aj autor aj sám. Veď stačí iba zmeniť nejaké meno pri príspevku a urobiť si pár takýchto komentárikov, aby vyzeral, že je zaujímavý a že je jeho tvorba čítaná.

Vo všeobecnosti mi vadí, že ľudia sa hneď aj zľaknú dĺžky kapitoly. My staršie ročníky máme radi veci dlhšie, ale niektorí vidia, že má článok viac ako 10 riadkov a už je to dlhé.

Nuž nevyhovieme všetkým a zrejme si musíme vystačiť s tým, čo máme. Aj keď čitateľov je dosť málo :(

5 Desire Desire | E-mail | 4. ledna 2015 v 19:29

Buhužel to je docela drsná pravda. Popravdě já se blogům vyhýbám na 100 kilometrů. Mám své oblíbené překladatelky a autorky, vyhlídlé weby, které stále chodím navštěvovat, nebo archivy. Ale od blogů se držím dál. Proč? Ono jsou to vcelku zábavné věci, tedy pokud je vedou logicky uvažující bytosti. Jenomže jich je strašně moc a najít pak nějaký kvalitní dá spoustu práce,.  Pak jsou ty průměry, které vzhledem k tomu, jak dlouho už čtu, jsou nevyhovující. Myslím tím OC povídky, kde se Severus chová jako  blábolící, milující troska a Harry jako sebejistý superhrdina, který je prostě ve všem hvězda. :D A ty podprůměry, kterých je taky dost... No když omylem na něco narazím, chce se mi brečet a mám trauma ještě dlouhou dobu. :-x  Nicméně! Blogy vyhledává, alespoň podle mého, spoustu lidí typu, kterému nevadí povídky, jako třeba 1D v Bradavicích. 8-O Osobně nechápu, proč je to baví, ale asi baví, tak je u toho nechám. :-D A ti, co naopak dokážou ocenit dobrou povídku, nebo sami autorky dobrých povídek vyhledávájí buď doporučené od známých, nebo autorky, co znají a mají je prověřené,. Samozřejmě občas vyrazí na vlastní průzkum, ale jakmile dojdou k blogu typu - průměr anebo hůř -podprůměr, vrátí se k osvědčeným autorům, webům a archivům. :) Já jsem teď sice víc zažraná do Sherlocka, ale HP čtu pořád ráda,. :) Když dostanu na néco chuť jdu třeba na AO3 (výhoda těch, co umí anglicky) a najdu si tam buď povídku, na kterou jsem četla recenzi, nebo povídku podle oblíbenosti (Tam je to naštéstí tak, že ty oblíbené jsou taky ty nejlíp napsané) nebo oblíbené autorky. Smyslem tohoto sálodlouhého výpisu nebyla jen to, že se mi chtělo něco napsat, ale chtěla bych říct, že blogům častokrát vévodí, nebo z velké většiny právě trochu jinak zaměření čtenáři, z toho co jsem odpozorovala, a ti , kteří by vaše povídky ocenili mají už většinou své oblíbené weby, kam chodí a vždycky ví pro co. :)

6 Rainy Rainy | Web | 4. ledna 2015 v 21:49

[1]: Myslím, že máš pravdu. Poslední dobou mám taky pocit, jakoby za tím vším stálo vedení blogu. Teda, nechci být zlá, dělají spoustu úžasných věcí, ale třeba ty hejtovací články na titulce, vyzdvihovaní stránek, které pece nemůžou nikoho zajímat... Občas mi to tak trochu připomíná nějakou zvrácenou verzi Kocourkova. Je šílené, co všechno se tady děje pro nějakou popularitu a vnitřní rozbroje...
Moc děkujeme. :) Rozhodně to s Nebeskou nevzdáváme. Na to máme psaní moc rády a obě si uvědomujeme, že bez blogu bychom z toho vypadly úplně.
Mimochodem, strašně moc díky za tvůj komentář! Vůbec jsem nevěděla, že zase bloguješ, takže to bylo velice příjemné zjištění. :)

[2]: Ano, přesně tak. :) My víme své. Nebudeme předvádět nekvalitní jednoduchou práci jen proto, že je to in. Máme na víc. ;)

[3]: Ano, přesně tak. Obecně mám pocit, že na wattpadu je ta koncentrace nekvalitních povídkách větší než kdekoliv jinde. Sice tam čtu pár dobrých povídek, ale odhadem se vždycky musím dostat alespoň přes deset, které jsou ... ne zrovna lákavé.
A souhlasím i s tím, jak dlouho lidé píši kapitolu, pokud chtějí, aby opravdu stála za to. :) Ale to je asi fáze, do které se dostáváme časem. Kdysi jsem taky psala kapitoly jednou do týdne. :D Jo to byly časy...
Takoví čtenáři se cení vždycky. :) My jich taky pár máme a myslím, že budu mluvit i za Nebeskou, když řeknu, že jsme za ně neskutečně vděčné.
Moc děkuju za komentář. :)

[4]: O lidi, co mají rádi slash, se vůbec nestarám. Faktem totiž je, že ty povídky se dají napsat stejně dobře, jako kdyby tam byl jakýkoliv jiný pár. Jednou jsem četla vážně úchylnou povídku (od té doby se této tématice vyhýbám jako čert kříži), ale slohem i dějem byla vážně na dobré úrovni. I děj se zdál být uvěřitelný a logický. Takže... pokud to lidé umí a baví je to, proč ne? :) Nás do čtení nakonec nikdo nenutí. I když... musím se přiznat, trochu mě zaráží, že homosexuální povídky jsou populárnější než ty hetero... Ale to je zase trochu jiná kapitola. :)
V každém případě se určitě shodneme na tom, že některé věci jsou vážně přes čáru. Je fajn si něco pozměnit, ale musí to mít hlavu a patu.
Myslíš že je někdo tak aktivní a píše si sám komentáře? O tom jsem ještě neslyšela... A ehm, děsí mě to. :D
Jo.. Přesně tak. U nás čím delší, tím lepší. Jiní jakoby se písmenek báli... A přitom si vůbec neuvědomují, že když vezmou do ruky knížku, taky nemívají kapitolu na dvě stránky - většinou.
Moc díky za tvůj názor. ;) Určitě se na tvé povídky podívám. :D Opráším slovenštinu z dětství.

[5]: Myslím, že tě docela chápu. Kdybych nebyla blázen taky do grafiky a do focení, stáhnu se kdesi na společnou stránku a píšu tam. Pryč od všech těch rozbrojů. Párkrát jsem to zkusila, ale nakonec skončila zase vždycky tady. :) Nevím, do které skupiny se řadí náš blog (osobně doufám alespoň v průměr), ale je fakt, že těch podprůměrných je tady většina. Obecně dobře píšící autoři mají asi nějakou svou vlastní vnitřní komunitu, do které nováčky přibírají jen vzácně... Pamatuju dobu, kdy to tak bylo i na blozích. :) Asi je prostě třeba čtenáře shánět jinde...
Čteš Sherlocka? A nemohla by jsi mi prosím prosím nějaké povídky doporučit? Osobně jsem se k tomu ještě nedostala, četla jsem jen pár a  ty stály za prd... Ten seriál přímo zbožňuju. :) Pokud možno v češtině... S angličtinou trochu válčím. :D

7 Illienel Illienel | E-mail | Web | 5. ledna 2015 v 13:51

Článek jsem četla. Jen abys věděla, že sem stále chodím a snažím se alespoň nakukovat, i když na víc mi většinou nestačí čas. Je mi z toho smutno. Dobře si pamatuji na zasnenou-slecnu a i když povídky, které jsem tam tehdy četla a vůbec všechny články se mi moc líbily, je opravdu vidět, že jsi už někde jinde, zase o kus dál. Moc bych vám oběma přála tu spoustu čtenářů a hlavně komentářů, jaké jste mívaly na původních blozích. Ale víš, co si myslím? Že lidé jsou prostě čím dál víc líní. Líní hledat nové a kvalitní blogy, líní číst delší články a delší kapitolové povídky, líní přemýšlet nad příběhem, který je kvalitní a tudíž je k jeho čtení potřeba používat mozek a vnímat, líní psát komentáře...Myslím, že o tom to prostě všechno je. A mrzí mě to. Ale nevím, jak tomu pomoct, než nepřestávat a doufat, že ti "kvalitní čtenáři" přežijí a jejich počet se začne opět rozrůstat. A najdou cestu i k vám. Přeju vám to z celého srdce. Kdybych měla návštěvnost, dělala bych vám tam reklamu jak blázen, ale můj věčně do spánku upadající log navštěvuje 5 lidí, takže s tímto vám pomoct nemůžu. Můžu se snažit víc číst, víc komentovat...ale stále budu jen jeden človíček a to ještě z "neuspokojivé" kategorie kamarádů. Tak mi asi zkrátka nezbývá, než přát vám to nejlepší a doufat, že se vám také toho nejlepšího dostane. Hodně štěstí! :-)

8 Lukas Lukas | 8. ledna 2015 v 7:37

Ahoj moje milá Rainy. V prvé řadě promin, že píšu komentář až teď. Vím, že jsem ho slíbil dříve, ale v práci teď mám katastrofu a nebyl prostě čas. Článek jsem si četl hned 2x, protože od neděle už nějakej ten čas utekl a už si přesně nevybavuju všechny pasáže. No každopádně první co mě napadlo bylo, že tě musely čertiska tahat za vlasy při psaní toho článku. Úplně jsem se krčil utoho. Ale zase na druhou stranu, chápu co tebe a Nebeskou mrzí (štve). Já nikdy blog neměl, nevím ani jak ho udělat a ani bych neměl co na něj dávat. Takže neznám ten asi dobrý pocit z napsaného komentáře a nebo 10 komentářů, ten musí být asi ještě lepší. Podle mě jste jeden aspoň pro mě z nejlepších blogů na ff Harryho. A věř, že já to mám s čím porovnávat. Fanfiction čtu už přes 11 let. Ješte nebyl 5. díl Harryho vydanej a já čítaval o pádu Voldemorta. Za tu dlouho dobu jsem potkal tuny blogerů. Hrozných, špatných, dobrých, ale i vynikajících. Přečetl jsem tolik neuvěřitelných variací že One Direction v Bradavicích je oproti tomu román roku. A že se píšou dnes takové "hovadiny" jako rodící Harry, promiskuitní a hloupá Hermiona a podobně, je prostě tím, že fanfiction se píše už stráášně dlouho a napady holt dochází a každej chce být originální. Od vydání poslendí knihy to máš kolik ? 7 8 let ? Musíš vzít v úvahu, žeobrovské procento čtenářů tech horších povídek a blogů jsou prostě děti, HP byl a bude dětská série knih a že se jim líbí braky typu One Direction  se učí reparo a všichni jsou z toho na měko. Tak věř, že to jsou 12 leté pipinky co neumí ocenit ani poznat kvalitní příběh. A takové čtenáře a komentátory tady rozhodně nepořebujete. Na co by ti bylo 20 komentářů, když 15 z nich by bylo od dětí. Kdo hledá kvalitní tvorbu, tak si vás najde stejně jednoduše jako já a taky tady zůstane. Reklama v podobě komentářů, je asi nejjednodušší forma, ale zase jak vím, tak obě dvě nemáte toho času na rozdávání a chápu, že chození po jiných blozích a zuřivé komentování, se asi jen tak do vašeho rozvrhu nevejde. Ono pokud chcete víc feedbacku od lidí, tak bymožná bylo lepší psát na nějaké veřejně známe populární stránky kam chodí hodně lidí a nebo se domluvit s jiným blogem zameřených na ff, že budete u nich zveřejňovat své povídky. Tak by se k vaší tvorbě dostalo hodně lidí v krátkou dobu. To se vám nejspíš zamlouvat nebude. Takže jediná cesta je nejspíš komentovat komentovat a komentovat. I kdžy, už jsem byl na hromadě blozích, kde bylo pod článkem 20 komentářů a autor prostě ani na jeden neodpověděl, to me vždycky tak nehorázně točí. U vás to je jiná, vždy jsem dostal odpověd minimálně od jedné z vás, což je strašně super. A že nevydáváte tak často, to vůbec nevadí. Lidi si rádi počkají na hezky napsanou promyšlenou kapitolu z které kvalita jen září. I když intervaly zde jsou někdy delší, alespoň mě to nevadí. O to víc vždy pak ocením zveřejněné pokračování. Popularita na blogu, jde těžkou prací  nabrat a lusknutím prstu ztratit. Člověk mesíc něco nevydá a polovina lidí je v čoudu. Proto, kdo se pročetl mým sahodlouhým komentářem plným chyb (jsme línej to po sobě číst a osobního korektora nemám), tak si pamatuj! Tento blog je jeden z nejlepších za poslední roky, je stále aktivní a plný kvalitní tvorby dvou budoucích nadějných spisovatelek, bezchybné samozřejmě nejsou, ale chybami se člověk učí. Panuje tady přátelská až rodinná atmosféra. Autorky aktivně reagují na své komentáře, čtenář získává plnohodnotný feedback. Za věci se tady děkuje, lidé jsou hodní a zdraví se navzájem. Proto tento blog vřele doporučuji každému vášnivému čtenáři fanfiction jako jsem já. Lepší budete hledat jen obtížně, pokud nezvládáte angličtinu.

A nešťasná Rainy ať okamžitě přestane mlátit hlavou o stůl, každej jsme v něčem naivní. Prosím namáhej se dál :).

Mějte se hezky.

9 Nebeská Nebeská | Web | 8. ledna 2015 v 8:43

[8]: Já toho chlapa prostě miluju! :D

10 Lukas Lukas | 9. ledna 2015 v 11:59

[9]: To já vás přece taky :D

11 Angela Angela | 11. ledna 2015 v 9:41

/Ahoj,ahoj/
V tuhle chvíli musím opravdu se vším souhlasit s Lukasem;)
Obě jste skvělé autorky těch nejlepších povídek, které se tu dají ze svět HP (Ale i ostatních) najít. Všichni víme, že blogová scéna každý den roste a roste, přibívají noví blogeři - a většinou ti mladí, kteří mají svět zahlcený 1D a ostatními celebritami.. no a mají nehoráznou potřebu to všechno cpát dohromady. Kdo si myslíš, že ty jejich bláboly čte? Opět mladé holky unešené 1D a těhle sraček (omluvte prosím mé vyjadřování:O)
Jste jeden z mála blogů, který ještě po těch letech je pořád aktivní. Můžete se pyšnit kvalitou. A věřte, že vaši čtenáři nejsou malé růžové holčičky s tetováním Justina Biebera. Vy dokážete zaujmout i dospělé lidi. Ty, které chodí každý den do práce nebo se potí nad otázkami k maturitě. Vaši čtenáři dospívali s vámi a vy jste je provázeli už mnoho let. Vaši čtenáři dovedou ocenit kvalitu, a bohužel.. těhle lidí už tu moc nezbylo.
Samozřejmě souhlasím, že Harry Potter už prostě není takový bum jako to bývalo kdysi. Svět ovládají klučičí kapely a potom se nemůžem divit, že i zkřížení Harryho Stylese se Zvonilkou vzbudí nadšení těch "čtenářům" co tyhle bláboly čtou.

Obě jste neskutečně milé a věřte mi nebo ne, najde se tu spousta lidí, kteří mi dají za pravdu, že vaše povídky jsou ty nejkvalitnější, které se tu vůbec dají najít. A i když většina z nás nemá moc času na rozdávání, tak si vždy najde čas na přečtení vašich povídek - i když to třeba může být o měsíc později, haha..třeba já:DD
Holky, držte se:´) Vím, že to musí být neskutečně těžké, ale vy opravdu odvádíte neskutečnou práci a i když se blogoví čtenáři změnili od základů, tak my tu pořád jsme a jsme neskutečně moc rádi, že pořád pro nás píšete. Co by jsme bez vás dělali?:´O Děkujeme vám za každou povídku, protože sama vím jak nehoráznou práci to musí dát. Sama vím, kolik času tohle zabere a to už nemluvím o tom, že obě určitě máte v životě spousta učení, řešení co vůbec dál.. takže tahle práce, co tu odvádíte je opravdu neskutečná.
Děkujeme vám, za to, že jste to ještě nevzdaly a jste tu s námi dál:´)) Držte se!:)

12 Juliet Rocks Juliet Rocks | Web | 13. ledna 2015 v 18:48

Ufíky uf. Tak zaprvé, kdybych tě neznala osobně, nikdy by mi nepřišlo tak těžko uvěřitelné, že jsi doopravdy napsala ty. To zaprvé. A za druhé... Nezlob se, ale nepřijde mi, že tímhle článkem jsi něčemu pomohla. Játi prostě nevím. Chápu, že jsi na mnohem vyšší úrovni co se týče psaní než mnoho z nás ale... Jak jsi psala - i ty jsi někde začínala, tak proč odsuzovat slátaninu s 1D, když se na ní autor může naučit psát a potom třeba dosáhnout tvé (nebo i lepší, proč by ne) úrovně? Nehledě na to, že takhle většinou začínají psát děti. Jakože vážně děti, 10,11,12,13,... A my už jsme přece dospělý. To je taky něco jiného, no ne? ;) Teď to vyznělo, jakože tě odsuzuju za to, že jsi se přiznala, že CHCEŠ komentáře a čekáš nějakou odezvu po tvém čtecím a komentujícím úsilí. To vůbec ne! Byla bych pokrytec, kdybych napsala, že já to tak nemám. A ještě větší pokrytec bych byla, kdybych to nenapsala a tebe za to sepsula. Já to beru, je to přirozené. Ale je taky pravda, že rozdíl mezi tebou a mnou je markantní - protože já na rozdíl od tebe ty slátaniny doopravdy píšu. Proč? protože mě to baví. A protože se třeba jednoho krásného dne taky někam vypracuju. Ale to sem asi úplně tak nepatří, promiň. Prostě a jednoduše mi nejde na mozek jedna věc. Proč jsi odcházela z blogu, kdes měla "miliony fanoušků"? To je asi to, nad čím z toho článku nejvíc dumám... A prosím, neber to jako nějaký ten takzvaný "hejt", já jen prostě... Kind of didn´t see your poit in this. ;)

13 Nebeská Nebeská | Web | 13. ledna 2015 v 21:12

[12]: Well I guess it's because we felt like we need to move on. It was our past, but we wanted to prove ourselves, to make it better. To have better blog.
She is not trying to show herself, to show you all she is better, because Rainy is definitely not like this. Guess you know as well she is a good person. She is not trying to prove anything, she is just saying what she thinks and waiting, if she will get any good answer.
Well whatever, I started my writing with Tokio Hotel, it was crap and shit, BUT I never put it in HP world. Wait a second... if I remember correctly, you have never been one of Potterheards, am I right? So on the other hand I guess you don't understand at all now. It was about ruining basic things about HP world. Because seriously, pregnant Harry? Seriously, lol this is too far. We all know, that first stories are horrible and crazy, but sometimes you know just because its common sense, not to cross some special lines, if you know what I mean.
Just don't get offended now please. It just sounds like you are upset with what she said, because you think like she was talking about you and your writing and all these people around. I disagree with that Rainy might be showing people off because they can't write on the same level like she does. No. She is just trying to point some things out...

14 Rainy Rainy | Web | 13. ledna 2015 v 22:29

[7]: Nemusí ti z něj být smutno. :) My jsme tady pořád. A teď nemyslím jen nás jako mě a Nebeskou, ale obecně celou naší partu. jsem ráda za to období starého blogu, protože bez něj bych dneska nikoho z vás neznala. A chápu, že bylo v mnoha ohledech i důležité... Ale dneska to nechápu. Jak je možné, že se ty povídky líbily a že je lidé četli. Že je četli ti rozumní dospěláci... Rozhodně s tebou souhlasím, co se týče hledání nových blogů ke čtení. I já jsem líná. Mám pocit, jako by kvalitních blogů ubývalo každým dnem... Kdykoliv začnu někoho číst a jsem jím nadšená, během pár týdnů přestane (občas mám až pocit, že je to nějaké prokletí, kterou na ty autory přenáším :D)... A obecně, ty stránky, okolo kterých je velký boom, a to mluvím o stránkách dospělých autorů, jsou hodně nekvalitní... Ale zase, spousta lidí je skvělých... Jen je to jako hledat jehlu v obrovské kupce sena. Moc děkuju za tvou podporu. :) Nejde o to, že by komentáře přátel byly neuspokojivé... Já si vašich názorů a podpory strašně moc vážím, opravdu. Ale vždycky, když se najde nový čtenář, který mě podpoří, potěší mě to víc, protože nemám pocit, jako by ho ke mně něco "vázalo". V každém případě... ať už to tady bude vypadat jakkoliv, s Nebeskou jsme si řekly, že se za žádných okolností nehodláme vzdát.

[8]: Myslím, že tentokrát bych se měla omluvit já. :) Bohužel jsem toho tady teď měla hodně a nějak jsem trpěla naprostou netečností, co se blogového světa týče.
Krčil? Fakt? :D A my tehdy s Nebeskou řešily, že je to takové... na úrovni. Že po nikom neřvu, jsem slušná... Je ale fakt, že nějaký ráz ten článek asi měl. Což je dle mého názoru dobře. Klidnou milou pohádkou bych nikoho neoslovila.
Asi máš pravdu... Tohle dokáží pochopit jen autoři. Chvíli jsem přemýšlela, jak ti to přiblížit, ale nakonec jsem nebyla schopná na nic přijít.
Já vím. :) Čteš ff určitě déle než já vůbec čtu samotného HP, takže určitě musíš znát šílenější historky, ale mě to prostě dlouhou dobu nějak unikalo. Nevím, proč to najednou tolik řeším. V každém případě si myslím, že i ty nejšílenější nápady se dají luxusně zpracovat a vůbec nikou pak jeho bláznivé nápady nezazlívám... Jen jsou dle mého názoru jisté hranice, které by autoři nikdy neměli překračovat. A už vůbec pak nepochytávám, jak je možné, že se to lidem líbí. A to je to. Neodsuzuju lidi za to, že píšou špatné ff nebo obecně píšou špatné povídky - oni se zlepší. Jen nepobírám lidi, kteří tuhle tvorbu čtou. Protože mi to přijde, jako kdyby křesťan četl přepis bible, kde by byl Bůh s malým Bé.
Já na naší reklamě náhodou pracovala. Docela statečně. Třeba teď během Vánoc. A dokonce jsem lezla do zadku i těm, kteří prostě nepíšou TAK dobře, ale ti lidé mě zcela ignorovali - což je přesně to, o čem mluvíš. :) Komentáře už jsou v dnešním světě víceméně pase. Myslím, jako forma reklamy. Začínající autoři se leknou dlouhých kapitol a ti dobří už vlastně nové povídkáře nehledají.
Jsem opravdu ráda, že se na náš blog díváš takhle a že v tobě máme takovou podporu. :) Feedbacky jsou pro nás myslím samozřejmostí. Obě rády diskutujeme nad naší tvorbou (opravdu nechápu ty, kteří tuhle potřebu nemají) a jsme teda rády, když nad tím někdo popřemýšlí. Doopravdy moc děkuju.

[11]: Já vím... Máš pravdu. Čtou nás uvědomělí inteligentní lidé a ne žádné hloupoučké ovečky. Možná je to tak lepší - než mít blog zahalený nicneříkajícími neupřímnými komentáři...  Moc děkuju, zlato. :) Vážím si toho. Zvlášť od tak stálé čtenářky, jako jsi ty, která se pročetla veškerou mou tvorbou, to doopravdy potěší. Psaní je náš útěk od reality. Myslím že bychom se bez něj obě dřív nebo později zbláznily... ale do té doby bychom určitě dostaly tak silný absťák, že bychom se k tomu stejně vrátily. :D Takže... neboj. Zatím nikam nemizíme. :) Zvlášť, když teď vidíme, že máme nějakou podporu.

[12]: :) Prosím, už v úvodu... Nechci být nijak zlá ani znít naštvaně nebo necitlivě.... třebaže jsem se cítila minimálně trochu dotčená. Ber to jako odezvu, kterou bych naspala každému.
Přijde mi trochu kruté, že mám z tvého komentáře pocit, jako by sis myslela, že se na ostatní autory dívám z patra. Protože ty přece moc dobře víš, že to není pravda. Znáš mě. Víš jaká jsem. Víš, jak jsem při jarní aférce u Norrory bojovala za začínající autory, jak všechny podporuju... To mi přišla jako rána pod pas. Ale tak tedy znovu, možná to z toho článku nevyznělo jasně: Fantazii a nápadům se meze nekladou. Povídky stojí na šílených nápadech. Ale jsou tady jakési hranice. A pokud ty hranice nejsou posunuté z logických důvodů, tak je to prostě špatně. Ale ať si lidé píšou povídky o iPodech v pravěku a používají známá jména naprosto zdeformovaná, mě je to jedno. Já jen nechápu, proč to ti lidi čtou. Že to čtou vrstevníci autorů, to chápu. Opravdu. Ale starší lidé? Je to jako by ses dívala na Teletubbies a tvářila se u toho, jaká to není skvělá  a zábavná věc. (??!!) Proti autorům samotným opravdu nic nemám. Podporuju v psaní všechny, na které narazím. V životě jsem nikomu neřekla, že píše špatně, protože i když někdo nepsal zrovna dobře, věděla jsem, že se zlepší. Jako jsme se zlepšili časem všichni.
Další věc.... Ty nepíšeš slátaniny. Píšeš dobře, píšeš hodně dobře a píšeš věci které za to stojí. Nepíšeš nějaké šílené TWD, kde by se ukázalo, že Beth je třeba Darylova dcera a proto by ti dva spolu nemohli být... a zároveň by třeba nemohl být ani s Carol, protože by se ukázalo, že je to její nevlastní bratr. :D Jak řekla Nebeská, neznáš Harryho tak jako my, takže i když budu hnusná, tohle nemůžeš chápat. Příklad, který jsem ti uvedla nahoře v TWD je docela slabý odvar vzhledem k tomu, co se občas děje u Harryho. A Snejp? Prosím? Líbilo by se ti ff, kde by bylo Deril, Karol, Karl, Mišón? ... Nebo v OUaT... Hook těhotný s Rampelníkem? :)
Nemyslím si o sobě, že jsem nějaká úžasná autorka. Myslím, že jsem průměrná povídkářka dnešního blogového světa, která nechápe, proč lidé nedají přednost kvalitní povídce před ne tak dobrou tvorbou. To je pointa tohoto článku. Nesnažím se věci měnit a stejně tak se ani nesnažím lidem promlouvat do duše...
Do diskuse proč jsem tehdy odešla se zamotávat nechci. :) Ale jak nepsala Nebeská... Pocit, že obě máme navíc, touha po novém začátku, čistém štítě...O tom to bylo. O tom to je.

15 Juliet Rocks Juliet Rocks | Web | 14. ledna 2015 v 16:58

[13]: Proč bych se měla urážet? :) To vůbec ne! Přišlo mi od tebe hrozně hezké, jak jsi Rainy bránila, i když já to vůči ní přece taky nemyslela nijak zle! ;) Je to taky moje kamarádka a mám ji moc ráda, tím pádem bych si o ní nikdy nic takového nemyslela, ale z článku to na mě dýchlo takovým dojmem, proto jsem asi zněla tak.. Podrážděně. Ale hlavně jsem byla zmatená. ;) I´d say I see your point now. :) By the way - thanks for commenting in english, I loved that! :) And I would have done the same from the very beginning but... I found it easier to start with my mother tongue, because how you can see from my mistakes - I´m not as good as I would like to be. :D

[14]: Zlato, mrzí mě, že tě mrzelo, že jsem zněla tak, jak jsem zněla. (Dost divná věta, promiň! :D) Pravdou je, že právě PROTO, že tě znám a vím (nebo si alespoň myslím) jaká jsi, tak mě to tak hrozně... Já nevím, asi naštvalo, když mám být úplně upřímná. Ale teď už vím, že to bylo z jediného důvodu a to, že jsem to nepochopila. Z příkladu v článku jsem nepochopila, proč tě to tak rozčílilo. A proč ne? Protože mi prostě svět Harryho není tak blízký jako právě zmíněné TWD nebo Once, jak jsi teď právě psala v komentářích, a když jsem si to přetransformovala na to tak... By mě to taky pěkně štvalo!!! :D Takže se za tohle nařčení moc omlouvám a doufám, že kvůli tomu nebudeš naštvaná, či hůře, smutná. ;) A... Prostě viz. výše, co jsem psala Nebi. :)

16 Ewil Ewil | Web | 25. února 2015 v 20:21

Ano! Ano! Ano!!!! *skanduje, skáče a mává rukama*. I ty mi mluvíš z duše (a to si piš, že jsem měla zájem si tvůj článek přečíst, jen mi to vždycky všechno dlouho trvá). A já tě znám...znám i tvůj bývalý blog Zasněná.
Jinak máš pravdu - jsme staří. Jenže nemyslím si, že by zase tak výrazně na věku záleželo a ovlivňovalo by to vývoj. Pořád jsme tu my - ta komunita domorodců, kteří zažili starou administraci blogu, Krutomluva, Blanch, začátky autorského klubu a spoustu dalšího. Proto bych chtěla nás všechny dát dohromady. Chtěla bych vytvořit okruh těch, kteří ještě zbyli a vzdychají po starých dobrých časech a vytvořit komunitu lidí, kteří si to všechno pamatují a dokážou ocenit a upřímně okomentovat článek nebo povídku. Chtěla bych, abychom my blogeři, co jsme zůstali, drželi spolu a navzájem se navštěvovali. Protože jedině my, co to známe, to můžeme zase trochu pozvednout a vrátit ten přídech starých časů zpátky.
Pojď do toho s námi :) úkol je jednoduchý - uložit si vzájemně odkazy a navštěvovat se. Pokusit se o to, co nám chybí. Nechci jenom bezcílně procházet blogy alá povídka One direction v Bradavicích, ale chci procházet blogy, které za to stojí a blogy lidí, které znám. U kterých vím, že do toho dají srdce.

17 Enny Enny | Web | 28. února 2015 v 17:31

Stejně jako článek u Ewil... Přesné a výstižné. Ach jo, opravdu, když si vzpomenu na naši 'éru', chytá mě melancholie a je mi líto, že je to kouzlo těch dnů už pryč - pár důvod jsi zmínila.
Jako autor jsem taky byla ráda za každý komentář a i když komentáře ve smyslu - to bylo úžasný etc. - byly potěšující, mnohem raději jsem byla za ty, které mi řekly, co přesně se líbilo/nelíbilo a byly na jednu stranu objektivní. Bez těch bych nebyla tam, kde jsem dnes a zřejmě stále psala by jste atp. :D Ach to byly taky časy. :D
Nikdy nebudu litovat, že jsem tehdy do HPFF zabředla a ze začátku snad i doslova 'zneužívala' klávesnici k mým pochybným výtvorům. Doteď si stejně jako ty pamatuju dobu, kdy by člověk mohl říct, že byl 'známý' v blogovém světě. Lidi četli a komentovali, sdíleli své názory a já jakožto autor jsem měla pravidelné čtenáře, kteří mě podporovali a dávali mi ten pocit, že to všechno není zbytečné a mé fantazie zas až né tak přehnané. :D (1D v Brada, jakože siriusly? :D)
Chybí mi to. :)
btw, krásný vzhled! :)

18 Daniela Daniela | 7. března 2015 v 20:48

Um tak si říkám, že bych se taky mohla ozvat, sice mě tu asi ještě neznáte, ale před nějakou dobou jsem, právě při hledání něčeho dobrého ke čtení, narazila na Váš blog a byla radostí bez sebe, že se tu nachází něco, co se dá číst. ale zpátky k pointě.
Navzdory tomu, že v téhle době žádný blog nemám, byly tu doby, několik let zpátky, kdy jsem tomu propadla i já a musím podotknout že i mě se zdá že je to trochu jiné.
V dnešní době svoje příběhy přidávám tedy hlavně na wattpad a když si někdy dám do knihovny přidám něco nového a pustím se do toho... Opravdu se až někdy zděsím co se těm lidem líbí a co čtou i píšou. Já jsem člověk celkem náročný nejen na nápad ale i styl psaní a tak takže je dost těžké, aby se mi něco zalíbilo. Ale jak jsi v článku zmínila, motat dohromady HP a 1d? Já nevím, ale moc mi to dohromady nejde. Jako já sice vím, že začátku jsou trochu náročné a já se nedávno četla jeden z mých prvních výtvorů. Popravdě, bylo to strašný. Ale chybami se člověk učí. Pak jsem zajela mezi HPff a tam našla svůj "domov" a musím říct že jsem ráda že se to stalo.
Ale i zpátky k wattpadu. Někdy mě až udivuje, že nkěteří lidé jsou vysazení na to, že čtou jedině povídky s vysokým počtem přečtení. Nic jiného je nezajímá. A často se stává, že ty věci jsou právě taky jedny z těch nejhorších. Já sama jsem měla/mám? vcelku populární ff na téma HP, ale bohužel v místě, kde to převládá povídkami o 1D, 5sos nebo JB je strašně těžké se uchytit, hlavně když člověk nemá čas na přidávání i psaní. Jde to sice pomaleji, ale já se snažím. Bohužel to oni neberou a stále dokola na tebe dorážejí s tím, kdy přidáš nový díl. Já jsem sice nadšená, že to čtou ale tohle mě štve.
Páni už ani nevím co všechno jsem zde chtěla napsat, možná jen dodám že zasněnou-slečnu si pamatuji. Vím že to byl jeden z prvních blogů, kde jsem ff o HP začala číst, ale pak se mi to nějak ztratilo. Teď už asi chápu proč :)
Ale i tak je mi líto, že lidé už moc HP ff nečtou a hlavně, že jich je, nebo mě se tak zdá, čím dál tím méně. Ale s tím už asi nic neuděláme, nutit je do nečeho nemůžeme.
P.s ted jsem si ještě vzpomněla, že na wattpadě je taky velice oblíbené teď patřit mezi ty "oblíbené", protože když jste oblíbení, tak můžete psát tu největší blbost na světě, ale lidi to budou číst a psát jak je to úžasné. No, asi všichni začínají mít čím dál tím horší vkus. 8-O
Kdyžtak se omlouvám za chyby, ale nemám na to to po sobě číst :D

19 Rainy Rainy | Web | 8. března 2015 v 17:40

[18]: Vždycky mě potěší, když se najde někdo, kdo mě znal už v minulosti a pak si ke mně nějak znovu našel cestu. Omlouvám se, že jsem tehdy ten blog tak narychlo zrušila.. Ale jinak ti asi nešlo. S mým sklonem k melancholii bych touhle dobou asi vydržovala dva blogy, což by bylo vážně ... bláznivé.
V každém případě jsem ráda, že se ti u nás líbí a že povídky tady na blogu jsou čitelné. Určitě by mě moc potěšilo, kdybys mi dala odkaz i na wattpad. Mám tam založený účet... jen pro čtecí účely... takže bych se moc ráda podívala.
Máš pravdu.. Všichni jako by se zajímali jen o to, kde je nejvyšší počet čtenářů a komentářů - jako by to mohl být věrohodný ukazatel kvality... Takový wattpad je toho jasným důkazem. Jinde jsem takové motanice asi zatím nenašla...  Já to těm lidem přeju - ať jsou slavní a mají čtenáře... Já jen prostě nechápu, jak tohle někdo může číst. Copak lidi nevidí, jak velká kravina to je?
První povídky nás všech jsou většinou strašné. :D Já ty svoje většinou raději zavírám po pár řádcích. Je to tak děsivé, že to není ani vtipné...
Moc díky za tvůj názor i za komentář. ;-)

20 Daniela Daniela | Web | 9. března 2015 v 20:00

[19]:Popravdě, už jsem ani nedoufala že na tebe někdy narazím, takže to celkem považuji za zázrak :D a nemusíš se vůbec omlouvat, a vůbec ne. Bylo to tvoje rozhodnutí a do toho by ti neměl nikdo zasahovat :)
Jsou víc než čitelné a já jsem ráda kdykoliv uvidím jakýkoliv nový díl! :) Odkaz najdeš přiložený ve webu, ale nic extra od toho zase neočekávej. Jsou to ve své podstatě věci, které se mi hromadily v hlavě a chtěly ven. Nic závratného určitě ne :D :) ale budu ráda za jakoukoliv kritiku, hlavně od někoho jako ty.
Přesně takhle to je. Možná to tak je hlavně kvůli tomu, že na jediném wattpadu je to takhle na obdiv. Ale nejvíce mě stejně doráží holky a vůbec autoři, kteří od svých čtenářů požadují určitý počet komentářu a votes, jinak nepřidají nový díl. To je strašný a takoví lidé by se měli stydět.
S tím souhlasím :DD nedávno jsem si právě ty svoje první vytáhla a nestačila jsem se divit co všechno jsem dokázala napsat :-?
A nemáš vůbec zaco :-)  :-)

21 STIAK STIAK | E-mail | Web | 11. prosince 2016 v 22:15

Nějakým způsobem jsem se právě dostala na tvůj blog a uznávám, že jsem tak trochu nadšená z tebe jakožto osoby, vůbec nevím proč, ale nějak mi tenhle článe o tobě trochu vypověděl, že jsi... Že mi začínáš být docela sympatická XD
Co se týče nesmyslných fanfikcí - máme stejnej názor, ale... Takhle už to prostě tady je a já už se s tím tak nějak smířila :d XD

Anyways.
Tvůj blog si hážu do záložek, abych až se budu ve škole zas nudit, měla kde číst OwO

Komentáře jsou uzavřeny.